Bim Bum

Laptop/notebook brand yang patut dibeli....
Saturday, January 28, 2012 ? 0 Komen
saya menyenaraikan top 5 brand laptop yang patut anda pilih:

1. ASUS
2. DELL
3. ACER
4. HP
5. COMPAQ

kalau anda ade duit banyak.leh la angkat lap top apple.mungkin ramai tertanya nape saya letak ASUS no 1. sedangkan orang ramai beli ACER.Ini adalah pandangan saya.ACER harga memang murah and reasonable bagi mereka yang inginkan laptop dengan harga yang murah.Akan tetapi, laptop ACER biasanya cepat panas, permukaan laptop adalah gentian plastik dan daya tahannya yang rendah. Kalau compare dengan ASUS, walaupun harganya sedikit mahal, tetapi daya tahannya tinggi, permukaan laptop adalah aluminium dan laptop tidak cepat penas walaupun dalam penggunaaan yang lama.Berdasarkan pembacaan saya, ASUS menjadi laptop yang mempunyai daya tahan dan daya upaya yang lebih lama(boleh digunakan dalam jangka hayat yang lama,tak mudah rosak) berbanding brand yang lain. Mungkin orang akan tanya, kenapa saya kata begitu. Sebab saya memiliki kedua dua product ini. Dan kawan-kawan saya menggunakan banyak jenis laptop. jadi kita boleh nilai mana yang ok dan yang tak ok berdasarkan observation pada laptop kawan-kawan saya di universiti yang pelbagai. Jadi pada saya beli lah ASUS..saya yakin anda tak kan menyesal. ASUS sekarang produce a good quality of laptop around the world. thank you


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post